Je mi 19 a jsem vysokoškolák

21. října 2016 v 15:20 | Bobouš |  Názory
No a co jako??? Nepřipadá vám to absurdní? Nemít ani 20 let a chodit na vysokou školu? Jak může sotva rozumný tvor studovat vysokou školu, která mu má údajně poskytnout vzdělání na zbytek života? Vždyť je to pitomost. Před pěti lety si člověk vybral jakousi střední školu a stejně toho většina lidí lituje celý život. Pochybuju, že až vystudujem vysokou, tak to bude jiný. A na co vůbec vysoká je? Spousta lidí to stejně vidí tak, že sem děcka choděj, aby nemuseli makat a platit sociální a zdravotní pojištění. Stejně tak bambiliarda vysokoškoláků nemůže najít práci a když už ji teda najde, tak zase úplně mimo obor, tak na co nám to vlastně je?


Když jsme lezli na střední, mysleli jsme, jaký jsme strašně přelomový a vyjímečný. Blbost, všichni jsme byli a stále jsme jen děti, co nevědí o životě nic, na školu kašlou a na testy se připravujou leda vypracováním taháku, kterej následující den obšlehnou do testu.

A co jsme si mysleli teď při nástupu na vysokou? Že jsme ještě víc přelomový a svou budoucí kariérou změníme svět nebo společnost. Že se budem učit to, co nás baví, že o tom budem vědět vše a že nám to všechno ti páni a paní magisterský, doktorský, docentský a profesorský řeknou a my se to budem jen bezhlavě učit. Houby, všichni jsme totálně ztracený, všechny semináře a přednášky nám připadaj absurdní, protože nám na nich nikdo nic pomalu neřekne, a když už teda kápnou nějaký racionální myšlenky, tak jsou zase pro změnu systematický asi jako galamatiáš, a tedy z toho máme ještě větší prd a maglajs k tomu.


Už si nejsme tak jistý, jak budem všichni za tři roky bakaláři a budem si podávat přihlášky na magistra, abychom jednou teda mohli dělat to, co nás baví. Protože si tak nějak říkáme, jestli vůbec máme koule na to, tohle strpět ještě tři roky, natož pět! Třetina prvního semestru je za náma a my neumíme zhola nic, vůbec nic novýho jsme se nedozvěděli, akorát jsme byli ujištěný, že středoškolský učebnice jsou k ničemu, že na střední se mluvnice vůbec neučí, protože se tam učitelky jen klepou, aby jejich studentíci napsali dobrej sloh, odříkali nějakou knížečku a správně natipovali didakťák, že vůbec nemáme přehled v dějinách a neumíme zeměpis. A voni maj ale ksakru pravdu!

Jsme tam jak banda zoufalců, co chytaj poslední dech. Připadáme si jako anomálie, který si o sobě hodně myslej. Aspoň že víme, že jsme všichni idioti, že otazník je hláskovej ráz, že s obchodkou nemáme lízt na peďák a že pokud rádi čteme, tak si máme číst, ale nechodit studovat češtinu. A bonus, ještě jim vadí, že čteme to, co se nám líbí a ne to, co řeší dnešní problémy - jako bychom jich sami neměli dost.

Bobouš

P.S. Sice nás oslovuju jako všichni, ale primárně tím myslím sebe. Pokud se v tom vidí někdo další, tak vítej v klubu!

P.P.S Co z nás sakra bude?
 


Komentáře

1 Magicmax Magicmax | Web | 21. října 2016 v 15:39 | Reagovat

Já ti fakt moc moc fandím! Na vysokou v nižším věku se dostanou jen výjmečně schopní lidé! Kééžby bylo víc lidí jako ty. Kéééžby jsem byl jako ty. No co se dá dělat. Maturitu za týden asi neudělám.
K tomu že s tou básničkou, dějinami, máš pravdu že to není silný kafe. Ale zase k čmeu nám to bude? A k čemu by nám toho bylo vědět ježtě víc. Já zeměpis vědět s kým sousedí čína nepotřebuju a dějiny nějakých mrtvých husitu už vůbec. Tak proč by mně mělo ježtě zajímat jak mají ty hranice dlouhé a jaký měli husité vliv. Myslím že vzdělání nemá tak silný vliv na to co budeme dělat. To že mně někdo nenaučil jak mám udělat grafiku neznamená, že už nemám za sebou několik placených poptávek a mááám. Ale máš s tou slabotou pravdu ale jak by nemohlo znít nevznešeně - mám vysudovanou Střední školu.

2 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 21. října 2016 v 15:47 | Reagovat

[1]: Děkuju, všichni mi fandí a mně to nedává smysl. Proč? Kéž by to viděli na vlastní oči.
Přesně, k čemu mi je znát sousední státy Ruska, když si ty státy proti Rusku stejně ani neškrtnou a v těch hraničních oblastech jsou ty lidi vlastně jako jeden národ?
Chápu, že je fajn mít všeobecnej přehled, ale zase všechno vědět nemusím, od toho zas vím věci, co neznají jiný lidi.
Školství jde do háje a já to budu ještě podporovat... nejsem normální.

3 studentkafarmacie studentkafarmacie | 21. října 2016 v 16:19 | Reagovat

Tyjo obdivuju lidi, kteří jdou studovat humanitni obory! :) jak to tak čtu, tak to je fakt masakr :D .. já jsem teda se svým výběrem jak střední tak vysoké naprosto spokojená a nemyslim, že bych někdy litovala :) .. přeju hodně štěstí ve studiu i v životě :))

4 Kaja Kaja | Web | 21. října 2016 v 16:22 | Reagovat

Co je divneho na nastupu na vs v devatenacti?

5 Vědmi Vědmi | Web | 21. října 2016 v 16:26 | Reagovat

Krása. Teď je mi z vyhlídky, že půjdu na vysokou, ještě víc nervozitou blivno :D :D

6 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 21. října 2016 v 16:33 | Reagovat

[3]: A já zase ty, kteří musí při studiu používat logiku a čísla. :D Tak to ti nejspíš závidím a přeji ti též studijní úspěchy. :) Díky

[4]: V 15 člověk (co já znám) špatně zvolí střední, nemyslím, že o pět let později bude jeho rozhodnutí moudřejší.

[5]: Omlouvám se, pokud jsi ale cílevědomá, jistě to zvládneš. :)

7 Lucka Lucka | E-mail | Web | 21. října 2016 v 16:38 | Reagovat

[6]: Vždyť střední trvá 4 roky. Já taky šla na vš v 19 letech. Stejně jako celá naše třída, asi kromě 3 lidí, kteří šli v 20. Já toho pak nechala, nebavilo mě to, ale to už je každého věc. Kdo to nefláká, tak VŠ dá bez větších problémů.

8 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 21. října 2016 v 16:57 | Reagovat

[7]: Někdo dělá 4 roky střední, někdo 3 roky výučák a 2 roky nástavbu. To je jedno, myslela jsem to obrazně, protože "čtyři" nezní tak luxusně jako "pět". Snažit se chci, ale právě že mě to zatím nebaví.

9 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 21. října 2016 v 17:04 | Reagovat

Já nastoupila v osmnácti na pětiletá magisterská práva a měla jsem stejný pocity až vlastně do konce. Hlavně když všichni automaticky počítali, že jsou tam lidi z gymplu, co maj z nějakého důvodu v hlavě rozšířené dějiny lidstva, a já tam šla z obchodky, kde jsme děják neměli vůbec. Nebo nějakou filozofii či hodiny logiky, s tím tam taky automaticky počítali a já nic. Ale zvládnout se to dá.

10 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 21. října 2016 v 17:31 | Reagovat

[9]: Přesně, většina vyučujících gympláky upřednostňuje, přičemž kolikrát i dnešní gymply neučí to, co mají.

11 Circle Circle | Web | 21. října 2016 v 18:11 | Reagovat

připadá ti to zbytečný, nechápeš co tam děláš a všechny informace, co se máš naučit, k ničemu nikdy nevyužiješ, leda že bys tam nakonec učila (což se vší pravděpodobností budeš a budeš si pochvalovat, že máš vůbec práci)...

ale setrvej! nedělej stejnou chybu, jako já, že se na to vykašleš, protože teď nemám ani školu, mám promeškaný 3 roky studia, takže při nástupu na další školu si budu muset zaplatit minimálně 50 000kč za dva ročníky...a nakonec nemám ani tu práci, protože bez praxe a s gymplem? no i lidi s invalidním důchodem jsou na tom teď líp, než já :D

a buď ráda, že můžeš na nějaké škole být...byly to nejlepší roky mého života a teď docela lituju, že jsem je promarnila večírkováním, místo toho abych se pořádně učila :)

(bohajeho, já zním jak všichni ti dospělí, co mě vždycky srali :D a to je mi teprv 22!)

12 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 21. října 2016 v 20:39 | Reagovat

[11]: Ne tak docela, přijde mi zbytečný tam sedět a nic nedělat, nic se neučit. A když už něco učit, tak zdánlivé (zřejmě) hovadiny.
Zatím to nevzdávám, i když mám po některých přednáškách strašlivou chuť to rovnou zabalit (naštěstí mi autobusy nejezdí tak často, jinak bych tam už nebyla).
Vím o jedné paní (záměrně neříkám studentce), která peďák - bakaláře - studovala 12 let, nakonec to prý zvládla, no ale, normální to není.
Na večírky mě neužije, není to pro mě taková zábava, takže to u mě nehrozí, spíš jsem strašně líná hejbnout mozkem.
(Jako ti dospělí si poslední dobou připadám už i já. To jsou životní paradoxy, který nikdy nepochopím. :D)

13 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 22. října 2016 v 12:06 | Reagovat

no jo začátky jsou dycky těžký

14 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 22. října 2016 v 12:47 | Reagovat

[13]: To máš asi pravdu. :)

15 Magicmax Magicmax | Web | 29. října 2016 v 18:55 | Reagovat

[2]: S těma sousedníma státama Ruska si to napsal přesně!
[13]: To si napsala hezky.

16 Magicmax Magicmax | Web | 29. října 2016 v 18:56 | Reagovat

[15]:: Oprava - napsala. Jinak skvělá nápaditá přezdívka - že mně to nenapadlo taky!

17 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 31. října 2016 v 12:47 | Reagovat

[16]: V zásobě jich ještě pár mám! :D

18 Nancy Nancy | Web | 1. listopadu 2016 v 13:53 | Reagovat

prvy rok je vzdy najtazsi. po prvom skuskovom uvidis ako na tom naozaj si, ci je to az take strasne.

19 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 1. listopadu 2016 v 18:20 | Reagovat

[18]: To věřím, no uvidím, jestli budu ochotná to vydržet.

20 Katarína Katarína | Web | 16. listopadu 2016 v 15:15 | Reagovat

Ako už viacerí v komentároch spomenuli začiatky sú najnáročnejšie. Treba si tiež uvedomiť, že z toho počtu študentov je nakoniec aj tak len minimum vhodné na štúdium vysokej školy. Poznám veľa spolužiakov, ktorí mali podobné pocity až do úplného konca. Ale nemyslím si, že vysoká škola je zbytočná alebo, že vyučujúci nič nenaučia, na to treba predpoklady. Ale je možné, že ich objavíš až na druhom stupni, takých ľudí tiež poznám. Prvé tri roky nič, mimo, zaspatí a na konci hviezdy. :)

21 Sasanka Sasanka | 16. listopadu 2016 v 16:07 | Reagovat

není to tak dávno, co se lidé běžně v devatenácti vdávali a ženili a zakládali rodiny. To je rozhodnutí, které ovlivní celý život! Výběr vysoké školy je sice důležitý, ale nestojí na tom svět. Chci tím říct, že v tomhle věku už je opravdu na nás, abychom si ten život srovnali, ale když si ho nesrovnáme, vysoká nám pomůže to rozhodování a srovnávání oddálit :D
Ale opravdu mě dostává to, jak jsou vždycky všichni překvapení, že se na vysoké učí nesmysly... To jste si proboha nemohli pročíst studijní plány a katalogy předmětů, než jste tam vlezli? Ne? Tak vám to patří! HA! :D

22 Pavel Pavel | Web | 16. listopadu 2016 v 16:10 | Reagovat

Nikdo tě na vejsku nenutil, ne? Já v 19 nevěděl, co studovat, tak jsem odjel na rok pracovat na Nový Zéland. Teď je mi 21 a stále cestuji. Mimochodem mě to donutilo ocenit, co máme doma za možnosti.  Konečně jsem se rozhodl, co chci delat a studovat začnu v 22. Život je jaký si ho uděláš...

23 Kazimír Kraťas Kazimír Kraťas | Web | 16. listopadu 2016 v 16:25 | Reagovat

Jsem zoufalý ošklivý panic se zanedbatelným IQ i délkou údu a s komplexem méněcennosti. Zoufale potřebuji vaši pozornost. Potřebuji vaše komentáře, až už utěšující či lítostivé, nebo nenávistné. Prostě potřebuji mít pocit, že se o mne někdo alespoň jednou v životě zajímá, ať už v dobrém, nebo špatném. Potřebuju to snad ještě naléhavěji než první sex, funkční pistoli, nebo preventivní proplesknutí, abych se konečně probral a přestal ze sebe dělat šulina na těch internetech.
Jedná se sice o reklamu, ale alespoň jsem upřímný, říkám to narovinu a racionálně vysvětluji důvody, proč stojím o větší návštěvnost. Krom toho - za každou jednotlivou návštěvu na mém blogu se o jednu vteřinu zkrátí čas, zbývající do ztráty mého panictví! A to se vyplatí, zvláště jste-li filantropové!

24 blesk blesk | 16. listopadu 2016 v 16:26 | Reagovat

Asi prostě studuješ špatnou školu. Já jsem na přírodních vědách, biologie konkrétně, a myslím si, že užitečnost a spousta nových věcí jsou jedny z věcí, co se tomu upřít nedají. ;)

25 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 16. listopadu 2016 v 16:55 | Reagovat

[20]: Během té chvilky, co článek vyšel, už spousta spolužáků odešla, asi tak třetina a počítám s tím, že to není konečný množství. Ve finále zbytečná není (už jen proto, že ti zpravidla zajistí vyšší mzdovou třídu), ale vyloženě nesnáším nesouvislý žvatlání - tu něco k tomu, pak zas něco k tamtomu - respektive jsem hrozně systémovej člověk, a jak něco nemá systém, štve mě to.

[21]: Možná to bude znít krutě, ale kdybych se na VŠ vyprdla, šla do práce, vzala si hypotéku, tak mám do roka mrně taky. Ke studijním plánům nebylo tak lehké se dostat - přístup jsme dostali až při zápisu. :) A navíc, člověk čeká, že když jde studovat češtinu a humanitní studia, tak bude studovat právě to. Což prvním týdnům fakt neodpovídalo (a nebo jsme si na ty žvásty už zvykly).

[22]: Nenutil, co to s tím má společného? Nadávat můžeš i na koncert, na který ses těšil, pokud se nepovede.

[23]: Držím palce! :)

[24]: Říkali mi, ať na peďák do Liberce nechodím, teď už vím proč.

26 Michal Michal | Web | 16. listopadu 2016 v 17:08 | Reagovat

A co takhle nechodit na humanitní, ale na technickou školu? Tam člověk nechodí z donucení a je nás tak málo na oboru, že uplatnění určitě najdeme. Naopak ještě nebudeme vědět kam jít. :)

27 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 16. listopadu 2016 v 17:12 | Reagovat

[26]: Bohužel, nerozumím fyzice, matice..., na to mi chybí logika - respektive "bádání" mě nebaví. Takže bych se tam nutila ještě víc.

28 tektonik tektonik | 16. listopadu 2016 v 17:21 | Reagovat

A proto jsem s vejškou seknul a šel do pracovního procesu. Chvilku to sice trvalo a stálo to hodně nervů, ale nakonec jsem i přes naprostou absenci praxe našel práci, která mě baví (dokonce v úplně jiném oboru, než ze kterého jsem odmaturoval) a jsem vcelku spokojený.

29 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 16. listopadu 2016 v 17:24 | Reagovat

[28]: Docela ti rozumím. V létě na brigádě jsem se setkala s člověkem, který VŠ po 5 letech ukončil a šel do práce. A mě ta brigáda taky vcelku bavila, i když jsem se zapřísáhla, že v automobilovém průmyslu nikdy dělat nebudu.

30 Džejní Džejní | Web | 16. listopadu 2016 v 17:48 | Reagovat

ked som si podavala prihlasku na vysoku skolu, mala som 17 rokov, v prvom rocniku teda 18 a teraz, ked mam pisat bakalarku, nechapem, ako tie tri roky neskutocne rychlo ubehli. podla mna je to najviac o tom vybrat si vysoku skolu, ktora naozaj cloveka bude bavit. mne sa to vobec nepodarilo a priznavam, ze som na vysku liezla iba preto, aby som si predlzila "bezstarostne" obdobie zivota. teraz, ked sa to chyli ku koncu sa mi to vobec nepaci a stale netusim, co robit so svojim zivotom, ak sa mi aj nahodou podari dostudovat aspon ten bakalarsky stupen. pretoze ano, som v tom neskutocne stratena este aj po dvoch celych rokoch.

31 Elwin Elwin | E-mail | Web | 16. listopadu 2016 v 17:54 | Reagovat

Víš, co je mi na tom článku hrozně sympatické? Že víš, že je někde chyba a že možná bude i v tobě :) tohle mi u našich prváků chybí (jsem na doktorském na germanistice, nachomýtám se k výuce a mám to všechno v přímém přenosu). Někdy mám totiž pocit, že 90% těch lidí se na mě divá jak na kreténa, kterej stejně nic neví. Jenže když jim nabídnu informace, tak se dál dívají stejně :(

A teď k tomu článku konečně :) vydrž to. Prvák je vyřazovací, asi tak polovina lidí vyletí, třetina nedá druhák. A bakalář uteče jako voda, na magistra bych na tvém místě šla, protože vidím, kolik věcí jsem se dozvěděla až v téhle fázi studia :) jenže já školu miluju, mám za sebou 8letý gympl, teď doktoranduju a hrozně moc bych chtěla ty mladé lidi nadchnout, přivinout je ke kráse jazyka a literatury (ač tedy pomáhám s gramatikou, takže tady opravdu dostanou praktické informace). A tak to povím aspoň tobě, když ti naši prváci to slyšet nechtějí -  vydrž. Vysoká není o tom titulu (ač jsem na sebe pyšná, že si před jméno můžu napsat ta tři písmenka), vysoká je o tom, že se naučíš překonávat překážky, že se donutíš dělat i to, co ne nutně chceš, ale proto, abys později mohl dělat právě to, co chceš :) titul si už dneska koupíš. Ale to, co tě vysoká naučí svým přístupem, to si nekoupíš :) držím palce, studium jazyků je Peklo, vím o tom svoje. Posílám pozdravy z fildy a držím palce!

32 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 16. listopadu 2016 v 18:28 | Reagovat

Jestli se ti to nelíbí můžeš odejít, je to tvá volba.
Upřímně, já když si vybírala střední, měla jsem asi štěstí, protože jsem kápla na přesně "svůj obor", takže se v rámci studia spokojeně blížím k maturitě a vymýšlím co dál a jak se dostat k tomu, co mě baví.
VŠ opravdu nemusí být správná volba nebo záleží jakou sis vybrala a jací jsou tam lidé. Já taky kolem sebe nemám jenom přívětivý, vzdělaný lidi, kteří umí učit (někteří vážně neumí), ale neházím ještě flintu do žita.
Klidně dojeď ročník a zabal to. Nebo zkus dojet bakaláře a začít si hledat práci. Cokoliv.

33 Elle Elle | Web | 16. listopadu 2016 v 18:38 | Reagovat

Chtěla jsem Ti sem napsat něco o tom, jak si živě představuji svá studia na VŠ na peďáku.. Končím.

Popřeji Ti štěstí a spousty trpělivosti.
Pokud se vážně chceš něco naučit, začni chodit do škol (dobrovolně, využij všechen volný čas) a začni si psát deníky a poznámky, jak učí jiní, zkušení kolegové. Začni chodit na různé tvořivé kurzy, na které učitelé běžně nemají čas chodit.. Až dostuduješ VŠ, určitě dostuduj, bude se Ti to strašně moc hodit. Nebudeš zaskočená tím, že dnešní školství je úplně jiné, než jak znáš z lavic, jako žák/studentka.
Tohle je jediná rada, kterou doporučuji všem začínajícím pedagogům: chodit na náslechy, zkoušet odučit hodiny, sehnat si svého mentora a veškeré poznatky si zapisovat a konzultovat!

34 Elle Elle | Web | 16. listopadu 2016 v 18:47 | Reagovat

[33]: Ještě sama sebe doplňuji...

Na VŠ žádné podstatné poznatky nedostaneš. Budeš se muset našprtat nějaké věci, udělat zápočty, zkoušky, státnice, naučit se prezentovat.. bla, bla.. kecy a nuda.

Až dostaneš papír, kde bude Bc./Mgr. a půjdeš do praxe.. Nebudeš stejně nic umět.

Důležité je začít se zajímat SKUTEČNĚ o obor, který studuješ, nečekat až za x let, až dostuduješ.
Hlavně, pokud jde o pedagogiku, jelikož pedagogika je velmi komplexní obor, i když máš zaměření jen na určitou část, ale budeš si v praxi muset někdy poradit s žáky, co vyrušují, jak je zpacifikovat, jaká vhodná slova používat..

Máš co dělat, pokud chceš být pedagog. Přes sebe rozvoj, než půjdeš před katedru, musíš být jako osobnost vyrovnaná a stálá, musíš umět správně mluvit (správná čeština zní jinak - hodně lidí má v mluvě nedostatky), musíš umět hrát (divadlo), umět využívat dramatiku v hodinách, naučit se komunikovat a vyjednávat s dospělými lidmi. A mnoho dalšího - na co Tě vysoká nikdy v životě nepřipraví.. Vše poznáš až si stoupneš před třídu plnou žáků a pak každé čtvrtletí před stádo rodičů s pichlavými poznámky. A se vším si budeš muset umět poradit už na začátku pedagogické kariéry! Pokud selžeš, poveze se to s tebou hezky dlouho.

Jít na peďárnu, udělat peďárnu, je hračka.
Být pedagog, to hračka není.

35 I am Jane I am Jane | Web | 16. listopadu 2016 v 18:54 | Reagovat

[1]: Souhlasím :)

36 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 16. listopadu 2016 v 19:00 | Reagovat

Žjova. To by mě zajímalo, kde tu češtinu studuješ. Já na FF Masaryčky a tenhle pocit nemám. Teď už jsem na navazujícím magisterském, informace se mi začaly pěkně spojovat a dávají smysl. Chápu, že ne všechno tě zaujme (někoho chytí víc jazyk, někoho literatura), ale zkus nebýt tak negativní a najít si na tom oboru něco svého. Pokud se ti to nepodaří, bohužel sis vybrat špatný obor (ne špatný jako takový, ale špatný pro tebe).

37 Karol Dee Karol Dee | Web | 16. listopadu 2016 v 19:05 | Reagovat

Zase jednou se mi potvrdilo, že jsem prostě mimoň. Ve stejném věku jako ty, ve stejné situaci jako ty, ale s diametrálně odlišnými pocity. Nezbývá než se utěšovat, že je to oborem, který jsem si vybrala, kam se zkrátka nehlásí lidé, které by to nezajímalo. Nebo možná hlásí, ale nedostali se přes přijímačky.

38 Kiara Kiara | E-mail | Web | 16. listopadu 2016 v 19:41 | Reagovat

Taky mi je devatenáct a jsem na vysoké a mám z toho dost podobné pocity. Ale vzhledem k tomu, že jsem vystudovala všeobecný gympl, není zřejmě dobrý nápad jít pracovat bez vysoké, nebo aspoň nějakého jiného dalšího vzdělání. Asi bych u mnoha potencionálních zaměstnavatelů nesplňovala požadavky.

39 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 16. listopadu 2016 v 19:50 | Reagovat

[30]: Já jsem si právě nechtěla prodloužit mládí. Mám pocit, že práce s dětmi nebo se zvířaty by mě jako jediná dokázala těšit, nechci vyrábět auta, počítat finance, uzavírat smlouvy, řešit právní spory, chci předávat dál znalosti, a to hlavně pravopis. :)

[31]: Děkuji za povzbudivá slova. :) Zatím zatínám zuby a držím, vážně by byla blbost s tím seknout po pár dnech, i když to nutkání je fakt silný.

[32]: Tento článek právě vznikl jako reakce na to, jestli to zabalit nebo ne, asi mi v tu chvíli přišlo přijatelnější se "vyřvat" než "hodit flintu do žita".

[33]: Děkuji. :) Věřím, že vystupování před třídou je náročné (a to zejména pro člověka jako já - co se bál - a bojí - promluvit jen před spolužáky). Když už totiž nic jiného, doufám, že se tu aspoň trochu v tom mluvení otřepu.
Důležitost praxe mi je jasná, ač zatím žádnou nemám. Vyčkávám, možná pak budu litovat, ale možná taky ne, pořád ještě nevím, jestli to tu vydržím.
Momentálně mám obor zaměřený jen na vyučující předměty, skutečnou pedagogiku (včetně vystupování) si musím zažít až na magistrovi.

[36]: Jsem v Liberci na FP TUL. Možná je to tím, že mi z kantorů nikdo moc nesedl, jejich vyprávění nezaujalo. Nejsem nadšená tak, jak jsem si myslela, že budu. Jinak já osobně radši jazyk a s tím problém ani nemám.

[37]: To mě mrzí, že nemáš zapálený kolektiv, určitě to taky není milé, dívat se na znuděné obličeje spolužáků. Ale na druhou stranu, hlavně že ti sedí obor a nenudíš se ty. :)

40 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 16. listopadu 2016 v 19:54 | Reagovat

[38]: Přesně z toho důvodu jsem šla kdysi na ekonomku, říkala jsem si, že kdybych se na VŠ nedostala, nebo by se mi nechtělo, tak abych měla aspoň nějaké zaměření. Jenže mě ekonomika nebaví, nenaplňuje a dělat ji nechci. Paradoxně jsem měla i brigádu mimo obchod i peďák, a to něco jako dělník, akorát na vyšším levlu - kontrolor. Není to určitě tak dobře placené, ale je to klidnější a zodpovědnější práce a jelikož se jedná o nárazové zakázky, vždy se bylo co učit a nenudilo to.
Ale v záloze pár zaměstnání mám - uklízečka, prodavačka (Kaufland, Lidl, to je jedno... :D) a hrobník. :D

41 H A. H A. | Web | 16. listopadu 2016 v 22:48 | Reagovat

Ano v prváku jsem cítil někdy něco pdoobného ,spíše ten pocit , že nikdo nic neřekne , pořádně jsem něvěděl co a jak , ale  jsem ve třetáku a řekl bych , že se to zlepšilo  , některé předměty mě baví .. jen s bakalářkou ted bojuji .

42 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 16. listopadu 2016 v 23:07 | Reagovat

[41]: Možná to cítí spousta lidí, na oboru, i na ostatních oborech se s většinou studentů shodujeme, že nás to nebaví a není to podle našich představ. Na bakalářku se netěším už teď, ne že by mi vadilo psát, ale vadí mi zpracovávat určité konkrétní téma, které si navíc musím vybrat já sama, díky všem těm citacím a parafrázím mi to přijde jen jako směšné opakování (když prozatím posoudím seminárku, kterou mám za 14 dní prezentovat).

43 lapis lapis | Web | 16. listopadu 2016 v 23:34 | Reagovat

Najhorší učiteľ je ten ktorý svojmu študentovi bude vtĺkať do hlavy že je na nič.

Si na začiatku svojej cesty. Nenechaj si od ľudí vykladať aký ten svet je. Máš teraz možnosť zistiť to sama. Vysoká škola je presne o tom. Konečne sa postaviť na vlastné nohy a zistiť čo chceš  a nenechať si diktovať život ale písať ho sama . Nehladaj výhovorky pretože si vždy nejakú nájdeš. Nikdy nie je ideálna doba na nič.

P.S.:
A nie ste banda zúfalcov. Ste len banda čo my bude zarábať na dôchodok :)

44 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 17. listopadu 2016 v 0:43 | Reagovat

[43]: Tak to je pěkně hnusný s tím důchodem, ale bohužel to je pravda. :D Když oni nám náš názor nechcou nechat. :D

45 Takinac Takinac | Web | 17. listopadu 2016 v 10:31 | Reagovat

Tož nevím, ale já šla na VŠ v osmnácti, anžto narozeniny mám až koncem září. Šla jsem na VŠCHT a OK, v dubnu jsem už seděla na pracáku, ale pak jsem zase nastoupila na VOŠku a jediné, na co si můžu stěžovat, jsou spolužáci, kteří se (zejména ted slečny) chovají jako malé děti. Všechno jim vadí, ať už to je "blbej rozvrh" nebo povinnosti, které ke škole patří (vypracovávání prací, účast na hodinách...) a neustále nám ostatním vypráví, jak je ta škola na nic, nebaví je, absolutorium dělat nechtějí. A aby toho nebylo málo, místo logiky a racionality uplatňují na odborné texty přístup "takhle to na mě působilo" nebo "No já nevím, jakože, o čem to jako je, ale prostě mám z toho takovej pocit, že to zahřeje u srdíčka"... A to za půl roku máme všichni skládat absolutoria! Takže buď ráda, pokud aspoň nemáš žádné takové spolužáky :D

46 Xira Xira | E-mail | Web | 17. listopadu 2016 v 11:03 | Reagovat

Nakonec všichni jednou skončí ve fabrice na výrobu zbraní a budou rádi, že jsou ještě vůbec naživu :D S tou myšlenkou, že děcka studujou dál jenom proto, aby nemuseli chodit do práce souhlasím. Chodím už pár let do práce, každý den dělám to samé dokola jak robot a je to k pláči. Jediný plus je, že aspoň sedím v kanceláři a nemakám ve fabrice. Ve škole se člověk aspoň každý den dozvěděl něco nového a byl za to aspoň náležitě ohodnocený. V práci člověk nedělá nic co by ho někam posunulo a ještě k tomu dostává směšné peníze.

47 majuar majuar | Web | 17. listopadu 2016 v 11:10 | Reagovat

Záleží na škole. Mou první vysokou byla MUNI (FSS) v Brně, kde jsem měla kombinaci žurnalistika/politologie. Člověk by si řekl, tak renomovaná škola, ta tě musí připravit dobře a především i prakticky, že. Ale houby. V rámci politologie se člověk jen šprtá nazpaměť knížky, kterým skoro ani nerozumí, a když se na něco na přednášce zeptáš, všichni na tebe hledí, jako na analfabeta. V žurnalistice se mi stalo něcopodobného, co popisuješ. Nikdo sakra nevěděl, která bije, nikdo nám nic nevysvětlil, a testy (ústní se vůbec nedělaly) jsme všichni zvládli jen díky materiálům od starších studentů. Po roce a půl jsem to vzdala, takové studium fakt nemělo smysl. Momentálně jsem v Ostravě na Filde, studuju angličtinu. Nádhera. Nádhera. Nádhera. Profesoři ti pomůžou se vším, všechno ti vysvětlí, trpělivosti by se od nich středoškolští učitelé mohli učit. Samozřejmě ještě nemůžu říct, jak budou vypadat zkoušky, to mám pořád před sebou, ale už teď z nich nemám tak hrozný pocit jako na MUNI. Je to prostě o přístupu, o vztahu mezi profesory a studenty. Na MUNI nás hodili do bordelu informaci a řekli: plavte. V Ostravě se nám v to bordelu snaží pomoct zorientovat.

48 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 17. listopadu 2016 v 12:19 | Reagovat

[45]: Tak na rozvrh si nestěžuju, ale každopádně se ho do druhého semestru pokusím postavit lépe.
Mně na tom spíš vadí to, že o přednášce učitel má nějaké téma, ale neřekne samozřejmě všechno, ale pak to všechno chce. Takže já pak trávím další hodiny hledáním relevantních informací, abych měla všechno. Myslím si, že by nám měli předávat komplexní informace, to tam pak už nemusím chodit vůbec a najít si to rovnou všechno sama.
A naopak, na spoustě přednáškách chtějí naše sebereflexe, takže, co si o tom myslíte vy, je to správné nebo ne? A to mi nevyhovuje (asi jsem pohodlná).

[46]: Ta fabrika mi připomněla, že jsem zaslechla, že pod Škodovkou v Boleslavi je ještě jedna továrna - na zbraně a válečnou techniku. Takže to nebudu mít tak daleko od domova aspoň. :D
Robotická práce, uznávám, je na nic. Ale co by člověk pro prachy neudělal...
Ale s tím, že se člověk každý den ve škole něco dozvěděl a dostal za to odměnu, nesouhlasím. Zřejmě chápu, že myslíš odměnu jako znalosti do budoucna, ale to co nám tam předávají, tomu neodpovídá.

[47]: Máš pravdu, že na tom přístupu hodně záleží. Máme tam hodného kantora, který vše vysvětlí vícekrát, pomůže, dotazy vítány a slušná odpověď je ti odměnou. A pak tam máme nehodného kantora, který téměř nic nevysvětlí, vše máme znát z gymplu, na kterém jsme nebyli, o pomoc se bojíš požádat, protože už jen když položíš dotaz, odpovědí jsi shozen k zemi, že nemáš v té škole co dělat a jsi zesměšněn. Zkrátka, bojíš se cokoliv, jen sedíš tiše jako myška, na nic neodpovídáš, bojíš se mu pohledět do očí, aby tě náhodou neseřval a jen si píšeš každý jeho slovo, protože když si to nepíšeš, tak tam nemáš co dělat. A potěž pánbůh jestli si tohle dotyčná osoba někdy přečte...

49 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 17. listopadu 2016 v 16:19 | Reagovat

Už od střední se držím stejného zaměření a zatím se mi daří, i když jsem si před vysokou zašla ještě na VOŠ, bakaláře tímpádem měla za rok a teď jsem na megisterském na ČVUT (sice to zní dobře, ale to je zatím tak všechno :D), kde třičtvrtě mé třídy byla bakalářském právě na ČVUT a ví, o co jde, zatímco já s tím zbytkem z jiných škol víme prd, co máme dělat, naštěstí se ale chytáme, protože to samé či hodně podobné jsme studovali už předtím (kromě pár úplně mimo jedinců). I tak si ale připadám někdy jako idiot.
Ale je hrozně vtipné vidět na bakalářském ty lidi ve věku blízkém věku mladistvého (tzn. šli rovnou ze střední jako ty), jak jsou plní elánu a nadšení a vůbec tak všeobecně hrozně akční, zatímco my už jsme jen jakoby "Hnnnnnnn musímmmm přežítttt..." :D
A pořád nevím, kdo je se mnou ve skupině. Ze 37 lidí znám kromě sebe dalších max 10.
Přeju ti hodně štěstí. Máš ještě čerstvý mozek, to zvládneš :) možná :D

50 Julie Françoise Julie Françoise | 17. listopadu 2016 v 19:14 | Reagovat

Holka, ani nevíš, jak ti rozumím... A to jsem prvních pár let vš fakt milovala... S nadšením jsem udělala bakaláře, s nadšením nastoupila na magistra, teď jsem v posledním ročníku... jenže mám všeho totálně plný zuby, protože mám pocit, že se učím věci postrádající jakýkoli smysl. Nebýt toho, že do mě hučí okolí, asi bych se spokojila s tím bakalářem a utekla. Ale úplně k ničemu vš nebyla, našla jsem na ní úžasnýho chlapa, takže celkově vzato ničeho nelituju, ani těch blbin, co mi darmo zaplácaly mozek:-)

51 retrofeeling retrofeeling | Web | 17. listopadu 2016 v 20:07 | Reagovat

Koukám, ž je to všude stejný... Já takhle studovala historii... Naštěstí už je to za mnou... Odměna? 2 měsíce hledání práce a nakonec 150 km daleko od domova, abych vůbec nějakou měla. A samozřejmě mimo obor. I když, jsem spokojená. Ale ty 2 měsíce mě dost psychicky vyčerpaly. Přeju hodně zdaru na vš, to dáš!

52 Gipsík Gipsík | Web | 17. listopadu 2016 v 21:19 | Reagovat

Nestuduješ ty tak náhodou Český jazyk a literaturu na FF UK? Připadám si úplně stejně, a asi koukám, že budeme i ve stejném oboru...

53 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 17. listopadu 2016 v 21:27 | Reagovat

[49]: Popravdě už teď mě z toho všeho bolí hlava...

[50]: Tak to se s tebou nemůžu rovnat. :D Jsem zelenáč.

[51]: A to je na tom to nejhorší, kdybych já chtěla, tak můžu jít do práce od pondělka. Jen je těžký se rozhodnout.

[52]: Bohužel ne, jsem v LBC na FP - český jazyk a humanitní studia, ale mrzí mě to, znám tě už krucifix dlouho! Tím víc ti držím všechny čtyři palečky! :)

54 Gipsík Gipsík | Web | 17. listopadu 2016 v 21:39 | Reagovat

[53]: Fakt?! Odkud mě znáš? :D
Nicméně jsem ráda, že se mnou evidentně někdo sdílí moje strasti a útrapy týkající se "divného otazníku" aka rázu... Fonetika je masakr. Už teď přesně vím, které zkoušky budou takovým tím "bungee bez lana" - fonetiky, psycholingvistika, filosofie...

55 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 17. listopadu 2016 v 21:51 | Reagovat

[54]: No z toho zatracenýho Howrse! :D Akorát jsem tam vystupovala pod jinou přezdívkou - nechci ji prozradit na tomhle blogu. :D

Tak zas já si na fonetiku nestěžuju, máme na ni nejlepšího učitele. :D Horší je bohemistika, i když by to měl být základ. :D

56 Amia Amia | Web | 17. listopadu 2016 v 23:13 | Reagovat

To sis teda vybrala pěkně blbou vejšku, když tě na ní nic nenaučí.

Ta moje dala sakra práci, abych z ní nevyletěla a ještě furt jsem nestihla zpracovat úplně všechno.

57 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 17. listopadu 2016 v 23:23 | Reagovat

[56]: Oni nám možná ještě stihnou dát do trika.

58 Lucie Lucie | 18. listopadu 2016 v 9:47 | Reagovat

Já nevím, na mě ten článek působí strašně negativně. Já na vejšce studovala historii - bakaláře, teď jsem na magisterským, já myslím že hlavně záleží na typu školy, co je to za fakultu. Asi nejde všechno házet do jednoho pytle, ale rozhodně bych radila nevzdávat se tak předčasně. Hele, já na vejšku taky nastupovala s růžovýma brejlema a nakonec bylo taky všechno úplně jinak, než jsem si představovala a rozhodně netvrdím, že ty roky byly jen úžasný a skvělý, přesto....já osobně toho nelituji ani vteřinu a můžu říct, jak už tady nade mnou taky někdo psal, tak mě to dalo taky pěknou fušku, aby mě nevyrazili.

59 Annie Annie | Web | 18. listopadu 2016 v 12:06 | Reagovat

Páni, další bojovnice na bohemistice? :O :D
Tak... Já si taky připadala na začátku dost zmatená, všechno bylo tak nové! :O A určitě pořád je na co nadávat, ale neřekla bych, že jsme se za ten měsíc a půl nenaučili nic. Myslím, že už znám spoustu nových odborných slov a snažím se uvažovat novým způsobem. Statečně se prokousávám povinnou četbou, kterou pak rozebíráme na jednou "skvělém" semináři a mimo to vlastně nic moc dalšího číst nestíhám. Jen svou milovanou beletrii, ehm. O:) Ale to se určitě poddá, podle mě je to o zvyknutí si. :)

60 Darkness ღ Darkness ღ | Web | 18. listopadu 2016 v 17:23 | Reagovat

Po roce studia fyzioterapie mám ten pocit, že skoro nic neumím a to málo užitečné bych se naučila v pohodě na nějakém víkendovém kurzu. :D Je to smutné, ale je to tak..

61 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 18. listopadu 2016 v 19:36 | Reagovat

[53]: Bolest hlavy je klasický příznak vysokoškolnosti. Není mi to neznámé. Na začátku tohoto semestru jsem chytila jakýsi virus a drželo se mě to tři týdny, první tři nejdůležitější týdny, moc si z nich nepamatuju, jen jsem prostě seděla ve třídě do počtu a mohutně smrkala.
Postupem času je bolest hlavy to nejmenší :D
Ne, ve finále to tak strašné není, je dobré seznámit se se staršími spolužáky z vyšších ročníků stejného oboru, shánět materiály, ptát se...je to otravné, ale vyplatí se to. Dnes je všechno na netu, což je dobrá věc, moc dobrá věc, a pokud najdeš alespoň trochu záliby v tom, co studuješ, je to jako když se koušeš zevnitř do tváře - bolí to jako čert, ale prostě tě to baví :D

62 Amia Amia | Web | 18. listopadu 2016 v 21:04 | Reagovat

[56]: Uvidí se :D

Každopádně já se (kromě jiného) naučila i kriticky přemýšlet. Což, jak jsem pochopila, se na spoustě univerzit už neučí.
Na těch, které ,,jsou řízeny jako firmy" a podobné. Přeju ti, abys měla ,,starý" typ jako já, protože pak jen budeš čučet, co všechno je možný. Má to i negativní stránku: nosí to tak trochu deprese, když vidíš, jak spousta lidí fakt neumí a jen bez přemýšlení přijímá. Vydalo by to na X článků na blogu mám jen jeden. Je v odkazu, kdyby náhodou :)

63 Terez Terez | Web | 18. listopadu 2016 v 21:21 | Reagovat

Je hrozné, že na skolách souvisý celý náš život :( Nevystuduješ to, nejsi to..

beauty-brunett.blogspot.com

64 Wendy Wendy | Web | 19. listopadu 2016 v 8:13 | Reagovat

😂😂 jsem ve druhaku, propadam z matika a chci na vejšku. Kolik procent mi davas?  😂😂😂😂😂😂😂 xD

65 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 19. listopadu 2016 v 12:15 | Reagovat

[58]: Je to negativní. Zatím jsem tam nezažila něco pozitivního a jestli vůbec dodělám 1 semestr, to ví jen čert.

[59]: Asi jo, člověk si musí zvyknout na nové prostředí, ale fakt nemám pocit, že bych se za tu dobu něco nějak extra naučila.

[60]: Na tvém oboru mi to přijde jako snad ještě větší zlo.

[61]: Hlava mě bolí, když si musím zpracovávat veškeré znalosti tak, aby se to dalo učit a bylo to relevantní. Doufala jsem, že tady už dostaneme kompletně zpracované materiály, ne jen zas další útržky...

[62]: Kriticky přemýšlet... hm, to mi tady nepřijde.

[63]: Pravda pravdoucí.

[64]: Pokud odmaturuješ a půjdeš na obor bez matiky, tak máš stejné šance jako ostatní.

66 Fibian Fibian | Web | 19. listopadu 2016 v 13:25 | Reagovat

Ale no tak, v 19 už je člověk dospělej :D

67 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 19. listopadu 2016 v 13:44 | Reagovat

[66]: Podle zákona jo. Sám se člověk cítí dospělý už v 15. Ale kdy dospějeme skutečně?

68 Adeleide Adeleide | 19. listopadu 2016 v 14:36 | Reagovat

Pokud chceš mít budoucnost jistou, běž na instalatéra! Ti jsou potřeba vždycky, miliony magistrů skončí akorát tak v callcentrech.
A čti, co Tě baví, čti hodně, taky přemýšlej, na přednášky kašli. VŠ je fakt k prdu. Počítá se jen ten čas, který můžeš nějak využít pro sebe. Tak ho využij.

69 Kate Kate | E-mail | Web | 19. listopadu 2016 v 14:59 | Reagovat

Ahoj vysokoškoláku! :D Jsem tenhle rok taktéž novo-vysokoškolák a v něčem mám pro tebe pochopení, ovšem spoustu toho s tebou sdílet nemohu. Já začala studovat perfektní školu v perfektním městě a ještě i perfektní obor. Ze mě by měl být (pokud studium zvládnu) záchranář, tj. takovej ten maník, kterýho najdeš třebas v sanitce... Já jsem na poslední chvíli našla tenhle skvělej uplatnitelnej obor a jsem za to neskonale vděčná. Můžu ti jenom poradit, ať přestoupíš třebas k nám, pokud tě studium češtiny zas až tak neuchvátilo! :D Držím palce - prostě budeš muset hodně máknout, ale to já taky a spousta dalších lidí též. Věř mi, že ač se to třebas teď zdá úplně příšerný, brzo se zas objeví regrese k normálu a všechno bude zas snesitelnější...

[67]: Dospěješ ve chvíli, kdy za sebe, svůj život a svoje činy převezmeš odpovědnost. Ale definuj mi vůbec dospělost? ;-) V každém je kousek dítěte a to dělá svět zábavnějším. Dospět může i dítě, kterému nebylo třebas ani 15! ;) Tomu alespoň věřím já a díky mnohaletým zkušenostem z práce s dětmi to mám i potvrzené... :-)

Mnoho zdaru do budoucna! :-)

70 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 19. listopadu 2016 v 16:46 | Reagovat

Hm.

Tak se na to vyser a jdi otročit od mládí do Mekáče, když se ti nelíbí, jaký  máš možnosti a fakt, že si můžeš zařídit svojí budoucnost tak, jak chceš...

71 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 19. listopadu 2016 v 17:09 | Reagovat

[68]: Šla bych spíš po stopách táty - na truhláře. :) Na některé přednášky musím chodit, protože jsou povinné, na ten zbytek přednášek musím chodit, abych měla z čeho psát zápočet... to si myslela kamarádka, že půjde na VŠ a pak ji navštíví jen během zkouškového. Byla naivnější než já. Taky už tam skoro nechodí...

[69]: Jelikož se mi z pohledu na cizí krev a injekce zvedá kufr... :D Čeština mě baví jako taková, nebaví mě ten přístup a nesystém v tý škole. :(
Odpovědnost se přebírá těžko, když jsi student a nemáš prachy, jasně můžeš chodit na brigádu, ale ta ti pokreje maximálně náklady na živobytí, pokud chceš (musíš) věnovat nějakej čas přípravě do školy... dítětem jsi dokud máš aspoň jednoho z rodičů.

[70]: Koukám, že na to máš ještě negativnější názor než já. V Mekáči bych dělat nemohla, jednoduše z principu etiky. To už mi je lepší i KFC. Můžu dělat i finančního poradce (jo, už mě verbovali), ale to je taky proti etice. Mimochodem, budoucnost si může zařídit po svým každej, když chce. (pokud nepatří do výjimek jako mentální postižení apod...)

72 slunecnyden slunecnyden | Web | 19. listopadu 2016 v 18:20 | Reagovat

Já teda vysokou dodělala před víc než deseti lety. Některé předměty byl masakr. Člověk si připadal jak absolutní idiot, zvlášť na přednáškách, tak bylo všechno dost teoretické, na seminářích si to pak celkem sedlo. Za mě to ještě bylo tak, a profesoři si to mysleli, že se z nás stane "jiný" člověk. Myšlením, vystupováním... Jasně, dostala jsem spoustu odborných znalostí, které mi jsou v praxi k ničemu, ale naučila jsem se i chtít nad věcmi přemýšlet. A pak také měl člověk dobrý pocit, že to zvládl až k té promoci. Takže vysoká určitě není naprd. Záleží na tom, co si z ní odneseš.

73 sw sw | Web | 19. listopadu 2016 v 21:25 | Reagovat

Oh, Chestere, to je moje nejhorší noční můra. Pořád čekám, že mě tak nějak osvítí, že konečně přijde něco, co budu chtít studovat, jenže furt nic.

[11]: No, tak nějak...

74 Kočičí zlato Kočičí zlato | Web | 20. listopadu 2016 v 0:16 | Reagovat

Nám už od začátku školy cpali, že VŠ je o samostudiu. V hodinách uvítám, pokud vyučující mluví o vlastních zkušenostech, nebo pro mě za mě třeba ať mele o konspiračních teoriích, nebo o tom, co se děje v naší společnosti... všechno je lepší než bezhlavé přednášení podle knížek, protože z toho mám stejně prd a musím se to naučit až sama doma ;) Jinak na nástupu v 19 letech není nic divného, jeslti jsi tam obklopen staršími lidmi, tak je to nejspíše protože už stihli změnit obor, nebo se nedostali kam chtěli hned na poprvé ;) Já jsem byla v prváku na vš ve 20 a byla jsem ráda že tam konečně nejsem ve třídě nejstarší, páč na zš jsem byla nejstarší holka a na gymplu nejstarší vůbec :D Ale mám tam i ročník 96 - což odpovídá, já šla o rok později do školy :-)

Jinak jo, opravdu nečekej, že z tě škola - jakákoli - vyplivne učeného, to je totiž opravdu jen o tobě a tvém přístupu ke studiu. Buďto máš obor, který tě opravdu zajímá a něco pro to děláš, a nebo prostě ne ;)

Tak či tak, přeji hodně štěstí, ať se daří :-)

75 Amia Amia | E-mail | Web | 20. listopadu 2016 v 16:19 | Reagovat

[65]: Podle toho a tvé reakce na koment [61]: jsem utvrzená, že máš blbou školu. Přestup, jestli tě to nebaví, nebo se na to vykašli. Zřejmě je to bohužel jedna z těch, která jde po procentech vystudovaných atd. Nemá ambici, jakou měla dřív každá univerzita - být univerzitou.

A jen tak mimochodem, na vysoké(!) škole nemáš dostat kompletně zpracované materiály. Ani na základce je nemáš dostat (pokud ta základka za něco stojí) o.O
Vysoká je správně o tom, že tě něco naučí, k něčemu postrčí a ten zbytek máš získat sama. Jasně, mají tě vést a třeba ukázat na tuhle nebo tamtu knihu, ale ten zbytek si máš najít sama.

76 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 20. listopadu 2016 v 17:52 | Reagovat

[72]: A to je právě to, že si z toho zatím nic neodnáším... jasně, časem se to nejspíš změní, ale zkrátka jsem zatím stále zklamaná.

[73]: Který Chester? Já si řekla, buď děti nebo zvířata. Zvířata mi nevyšly, tak děti - vzala jsem to tak, že k obojímu mám celkem kladný vztah, vždy jsem byla hlavní hlídač příbuzných na grilovačkách a tak, k tomu mám ráda češtinu, a tak se to nějak podalo samo. Ale dodnes nevím, kde je můj talent.

[74]: Jde o to, že když kantor hovoří o něčem "ze své hlavy", nemá to hlavu ani patu... jasně že je normální chodit na VŠ v 19, ale já tím naznačuju, že to nízkej věk na rozhodování, v tomhle věku nemáš žádný zkušenosti nic, maximálně jsi očištěn základkou a střední, pár brigádama, ale ve skutečnosti víš prd, jak se vše vyvine, nemůžeš předvídat...
A to je právě ten problém, neměla bys mít po škole aspoň nějakej rozšířenej ucelenej základ důležitej pro další kariéru? Ze základky mám prd - nauč se na test a zapomeň - nepoužíváš, neznáš. Střední? OK, nauč se na maturitu a jdeš-li na jinej obor - nepoužívej, zapomeň. Jdu na vysokou, chci dělat něco co mě baví - dejte mi pravdivý fakta, já se to naučím a pak se můžem bavit hloub. Ale díky. :)

[75]: Zatím nejsem spokojená, zůstávám zatím kvůli ostatním, kteří mě přesvědčují, ať to nehážu do kopru hned.
A tak to já si zas myslím, že by to tak mělo být. Pak se taky stalo, že jsme přišli na střední a každej uměl něco jinýho, což je blbost, základní vzdělání by mělo být jednotný. Na VŠ by se měl základ rozšířit do podrobností, jak jsem psala teď výše někomu jinému. To hledání mě vážně nebaví, takový styl mi stačil na střední. To tam do tý školy taky nemusím chodit vůbec, když mi tam nic nepředaj.

77 Mar Mar | Web | 20. listopadu 2016 v 19:58 | Reagovat

Já si říkala to samý, ale na druhou stranu nikdo tě nenutil chodit na vysokou, nemusela jsi tam chodit, mohla sis najít práci a začít si stěžovat na ní. Hold vysoká není jako škola, a tak to prostě je. Člověk je od rána do večera ve škole a přijde domů a dělá zase školu. A všichni okolo jsou dost pravděpodobně mnohem chytřejší než my, učitelé chtějí nemožné věci atd. Ale na druhou stranu. Chodit na vysokou není povinnost na to sedět u kasy v penny. Nebo pracovat v mezinárodní firmě jako nějaký manager (znám oba případy). A pokud ti příjde že 19 je málo, tak to už vůbec není pravda. Jsme všichni legálně dospělý a měli bychom se tak začít chovat. Nemůžeme žít v té naší ulitě navěky a myslet si, že se nás okolní svět netýká.
Omlouvám se, jestli jsem moc kritická, ale přijde mi, že je důležité si přiznat fakt, že jsme dospělí a jsme tu dobrovolně.

78 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 20. listopadu 2016 v 20:15 | Reagovat

[77]: Já myslím, žes úplně správně nepochopila význam/tón/záměr článku. Ale chápu, psaná komunikace je v tomhle na obtíž. Já vím, že tam jsem dobrovolně a můžu odejít do práce, stejně tak vím, že je normální chodit v 19 na VŠ, ale beru to z toho pohledu, jestli jsme na to dost mentálně staří, abychom se dokázali rozhodnout na dalších 40-50 let dopředu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama