Königstein - monumentální pevnost

22. ledna 2017 v 12:42 | Bobouš |  Fotografování
Na Königsteinu jsem byla už před Vánocemi 2015, loni jsme se tam vrátili, protože se nám tam zkrátka líbí. Loď z Děčína jsme vyměnili za dva vozy značky Škoda rovnou z domova až na místo. Moje rodiče jsme nechali doma a místo nich vzali kámoše s přítelkyní. Tchýně byla bohužel po noční, tak byla taková rozmrzelá a moc si to neužila, my ostatní (neřidiči) jsme do sebe ale vesele lili tatranský čaj z placatky.

Letos jsme přišli z druhé strany, té frekventovanější, na druhou stranu fronty nebyly tak šílené jak tehdy, i stánků nám přišlo méně (což nevadí), ku podivu lidí tam bylo pořád dost, že by z toho jeden vraždil.
Místo vafle jsme si dali guláš, ke kterému je jedna houska fakt málo. Bráchovi jsem koupila bloček pršutu k Vánocům (byl nadšen). Nejen že jsme celou pevnost opět obešli dokola, ale narazili jsme i na zbrojnici, propátrali útroby širokých hradeb, na hradbách jsme polemizovali o tom, jak se odtamtud asi jevilo bombardování Drážďan v roce 1945 a byli jsme svědky tahání vody ze 152 metrů hluboké studně (hladina na úrovni Labe).

Pokud stále netušíte, o čem mluvím... Königstein je šíleně obrovská pevnost, hrad, vlastně skoro město na jedné velké hoře, má šíleně vysoké hradby a působí nedobytně, zřejmě z toho důvodu se o tento naivní čin ani nikdo nikdy nepokoušel. Leda byste tam hodili atomovku. Nachází se nad meandrem řeky Labe, tedy máte-li odvahu, můžete se k ní vydat i po vodě. Leží ale v Německu, občanka je tedy nutná a eura taky. Výhled je daleký, pozornosti jistě neujde kopec podobný, nedaleko vzdálený, na kterém se vypínají skály. Říkali jsme si, že kdyby na tom druhém kopci postavili druhou pevnost, přes hranice by se nikdo nedostal.
Dnes ale slouží spíše jako turistická atrakce. Na vrcholku stojí dost budov na to, aby tam bydlelo několik stovek lidí. Dost zeleně pro pár ovcí, až na to že vyškrábat se nahoru není úplně hračka (pokud nejedete výtahem). Chceme tam ještě jednou a to v létě. Není nic nepříjemnějšího než mrznout na hradbách pod náporem chladného větru.

Ale to jsem se nějak moc rozepsala... opět.

A na závěr, abyste si mohli představit velikost celé stavby, přikládám snímky modelu celé pevnosti, protože já sama bohužel létat neumím.