Bezděz je běs děs

6. května 2017 v 14:28 | Bobouš |  Zápisky
Před měsícem a kousek (ano, ono zázračně slunečné dubnové počasí bylo) jsme s přítelem vyrazili zase po dlouhé době na nějaký výlet a tentokrát se naším cílem stal Bezděz. Oba jsme tam už kdysi byli samostatně, ale svým způsobem jsme si ani jeden nevybavovali, jak to tam vlastně vypadá. Možná proto, že na něj oba každý den koukáme z dálky, tedy minimálně já ano. Krom Bezdězu totiž koukám imrvére na Valečov, Mužský a i Zvířetice (s trochou představivosti).

Tenkrát jsem na Bezděz lezla se školou, jestli jsme byli v sedmý či osmý třídě, těžko říct, ale pamatuju si, že jsme bydleli v dost nechutnejch chatičkách u Mácháče. Po tehdejším výstupu na vrchol Bezdězu jsem několik let zatvrzele tvrdila, že na ten běs děs už v životě nepolezu. No, realita je už jiná, ale pravdou je, že ten kopeček mi pořád připadá náročnější než mnohé jiné.

Po ty dva roky a něco, co si to táhnu s přítelem, jsem se k Bezdězu častěji přibližovala víc a víc a vyhlídla jsem si super místo, odkud je radno na Bezděz hleděti, protože já na něj sice koukám každý den, ale 30 kilometrů je 30 kilometrů. Takže jsem přítele ukecala, aby mi na tom super místečku zastavil a já si mohla tu obludu nahoře vyfotit. Inu, měla jsem lepší představy, ale to se časem vypiluje, nejlíp to tam vypadalo na podzim.

Každý jistě znáte Máchův Večer na Bezdězu, inu, já bych tam teda večer v žádným případě nelezla. On je Bezděz hezký z dálky, ale když jste už uvnitř, tak je to sice zachovalá ruina, ale svým způsobem strašně odpudivá, teda aspoň pro mě. On je ten Bezděz tak krásný, až je ošklivý. Navíc mi přijde strašně nefotogenický, jediný požitek z focení mi zachránily výhledy do dálky.

Ale stejně vím, že tam ještě někdy polezu, protože tam přinejmenším budu hnát svoje děti, jednou, v budoucnu. Pokud do tý doby Bezděz nespadne nebo nezanikne planeta.

Uvnitř kaple už měli připravenou velikonoční výzdobu. Navíc je kaple nejzachovalejší místností hradu.

Na vršku věže to pěkně foukalo, ale stačilo se skrčit za cimbuří.

Podobně to vypadalo ve většině "uzavřených" prostorech. A k tomu navíc průvan.

V pokoji správce hradu bylo na stěně kratší povídání, zaujal mě právě tento text, až na ty šachy chci být rytířem.

Výhledy do kraje docela ušly, sice byl takový ten sluneční smog a já to s nastavením foťáku moc nezvládla, i přes to to jde, trošku.

A nakonec, při odchodu jsme pod hradem narazili na dravečky a sovičky. Konkrétně sokolník s organizací Dobrko. Dravce měl všechny očepičkované. Jediná sovička měla právo se rozhlížet po okolí.